Monday, December 7, 2009

Banjir

Salam....

Dalam pukul 11.30pm /5 dec, aku rilek diatas katil di bilik mata mula nak terlelap...awal no rase nye tido, anak & isteri aku ada luar tengah menonton tv...tapi badan ku terasa letih sesangat dengan aktiviti disiang hari nyer. Berdering ringtone handphone aku mendapat receive calling, aku pun mencapai dan melihat saper yg caling aku nie...Jantung aku terus berdegup dan mata terbuka besar apabila melihat di skrin h/phone appear nama Bonda & Ayahnda, setau aku dah lewat-lewat mlm camnie mak aku x penah tipon mungkin ada yg penting... aku terus menekan button jawap n memberi salam... mak aku terus memberitahu bahawa rumah kat kampong dah dinaiki air lebih kurang paras betis....arghhhh..dalam fikiran aku abis la barang perabot & elektrik tenggelam, tp mak beritahu semua barang tu telah dialas dengan batu bata supaya menjadi lebih tinggi daripada paras air banjir...tapi kesian emak & ayah aku terpaksa bekerja keras...klu aku ada maybe dia org tak payah lah nak susah payah membuat kerja2 tu.... kejadian banjir nie dah biasa bagi aku & Family kat kampong, dari dulu kita orang selalu alami... tp dulu rumah aku tinggi bertiang, skang dah rumah bawah tu yg merisaukan aku...kalu paras air banjir meningkat maybe barang2 sumer x dapat diselamatkan... tp apa-apa pun sumer nyer selamat, aku memohon pada kehadrat Ilahi supaya Emak & Ayah Selamat itu yang penting sekali...

Wassalam...

No comments:

Post a Comment